Публікації

Врегулювання тотального збитку
Врегулювання тотального збитку
Якщо автомобіль визнаний тотальним або є підозра, що він може бути визнаний тотальним,
 врегулювання такого збитку здійснюється таким чином

 

1. Призначається та проводиться незалежна автотоварознавча експертиза, в ході якої незалежний експерт
 (оцінювач) здійснює розрахунок вартості відновлювального ремонту без прив'язки до будь-якого ремонтного
 підприємства, ґрунтуючись на вартості середньої норми-години для конкретного регіону та конкретної марки
 ТЗ, нормативів заводу-виробника та вартості запасних частин офіційних імпортерів.
2. Якщо незалежна експертиза підтверджує, що автомобіль є тотальним, тоді страхова компанія викладає 
фотографії пошкодженого ТЗ з докладним описом пошкоджень на інтернет-аукціон і протягом 1-2 тижнів проводить
 торги, визначаючи залишкову вартість пошкодженого ТЗ (вартість залишків).
3. Коли торги завершуються, визначається вартість залишків - максимальна сума, за яку переможець торгів готовий
 купити пошкоджений автомобіль. СК пов'язують із переможцем торгів. При необхідності, організовує для нього
 можливість особисто оглянути пошкоджений автомобіль і отримує від нього підтвердження готовності придбати даний 
пошкоджений автомобіль за вказану ним суму. Така сума вважається вартістю залишків ТЗ.Якщо переможець відмовився 
від придбання (що буває досить рідко), торги повторюються знову. 
4. Виплата відбувається наступним чином: із страхової суми (ринкової вартості) віднімається франшиза та вартість 
залишків ТЗ. Отриману суму страхова компанія виплачує власнику транспортного засобу, при цьому власник одержує 
контакти переможця торгів, якому передає (продає) пошкоджений автомобіль за погоджену суму (вартість залишків). 
Якщо власник автомобіля не може або не бажає розлучитися зі своїм пошкодженим автомобілем, він може залишити його собі.
 У такому разі вважатиметься, що він отримав виплату у вигляді страхової суми (ринкової вартості), за вирахуванням 
франшизи (якщо вона є) та вартості ліквідних залишків, що по суті для страхової компанії не має значення, т.к. сума 
виплати від СК залишається незмінною.
Дана схема є прикладом чесного та прозорого врегулювання тотального збитку, як це відбувається у СК "Просто-страхування".
 Досвід нашої багаторічної співпраці, а також позиція компанії "Автогард", основним завданням якої є захист інтересів клієнта,
 а не страхової компанії, дозволяє з повною відповідальністю стверджувати, що врегулювання таких збитків справді
 проводиться чесно та прозоро за описаною вище процедурою.
Хочеться відзначити кілька проблемних ситуацій в інших компаніях, з якими ми стикалися, або яким ми були свідками:
  • рахунок з фірмової СТО на проведення ремонту значно (більш ніж на 5-10%) нижче експертної оцінки - це зазвичай 
    вона починає, що страховики штучно намагаються загнати автомобіль у "тотал", т.к. припускають, що у такому разі 
    сума виплати буде значно меншою, і для цього засунули в змову з незалежним експертом, щоб він (експерт) штучно 
    завищив розрахункову вартість ремонту. Для боротьби з такою ситуацією, якщо переговори не дадуть результату, ймовірно,
     доведеться звертатися до суду і проводити повторну, вже судову автотоварознавчу експертизу в інституті судових експертиз.
  • рахунок з нефірмовою СТО на проведення ремонту значно нижчий за експертну оцінку - це може нічого не означати, 
    крім того, що маленька нефірмова СТО готова зробити ремонт за менші гроші, можливо заощадивши на неоригінальних
     або "у-шних" запчастинах, виконуючи ремонт не в повному обсязі чи не за відповідними технологіями. А можливо, 
    просто маленька СТО виконує роботи за "недорого", т.к. страждає від зайвої конкуренції над ринком і намагається
     в такий спосіб залучати клієнтів.
  • переможець торгів відмовляється від придбання пошкодженого автомобіля за вказану суму - це означає, що або страхова 
    компанія надала йому не об'єктивну інформацію, не провела попередні переговори і не заручилася його 
    безвідкличною згодою на викуп залишків МС, або переможець торгів був "підставний" і викуповувати автомобіль 
    не збирався. Для уникнення такої ситуації ми рекомендуємо спочатку продати пошкоджений автомобіль, а потім 
    писати заяву на виплату, або, як мінімум, одержати завдаток 
    перед підписанням документів, у яких визначається сума до виплати.
  • замість торгів страховики визначають вартість залишків на підставі експертизи - це означає, що страхова компанія 
    хоче виплатити вам стільки, скільки сама вважатиме за потрібне, т.к. провести об'єктивну оцінку залишкової вартості 
    пошкодженого автомобіля експертним шляхом практично неможливо. Умовно "незалежний" експерт може нарахувати 
    у такий спосіб абсолютно будь-яку суму, від 0 до 200 відсотків ринкової вартості цілого автомобіля. Для боротьби
     доведеться скаржитися на експерта у відповідні інстанції та подавати на СК до суду.
  • сума виплати залежить від того, чи передасте ви пошкоджений автомобіль вказаній СК особі - це означає, що деякі 
    співробітники страхової компанії бажають заробити на вашому збитку. Викупна сума занижена, і переможець крім вас
     повинен ще розрахуватися зі співробітниками страхової компанії. При цьому співробітники страхової компанії розуміють,
     що якщо ви не передасте їм автомобіль, то сума виплати 
    буде завищена і від цього виграєте ви і намагаються цього не допустити. У цьому випадку потрібно йти на прийом
     до голови правління страхової компанії, т.к. вони (співробітники) дурять насправді не вас, а свою компанію.
  • вартість залишків вам здається сильно завищеною - якщо при цьому відсутні інші симптоми, зазначені вище,
     це свідчить про те, що співробітники страхової компанії чесно і якісно виконали свою роботу: ви отримаєте своє,
     а компанія заплатить якнайменше - всі задоволені. Дуже рідко вдається продати автомобіль за вищу ціну,
     ніж та ціна, яка була визначена на інтернет-аукціоні, тому спокійно продавайте автомобіль переможцю.
  • вам пропонують отримати всю суму відразу і виписати довіреність на отримання виплати і не повідомляють вам,
     скільки грошей платить страхова, а скільки покупець - це означає, що на вашому збитку намагаються заробити, 
    і при цьому роблять це досить безграмотно. Ви можете погодитися, після чого вирушити до голови правління 
    на прийом (він напевно буде не в курсі, що у нього крадуть гроші власні співробітники). Звичайно, можна
     скасувати свою довіреність у нотаріуса, офіційно повідомити про це страхову компанію і заявитися до них 
    знову за виплатою, проте в такому разі це буде "кидок" з вашого боку, за що можна заробити каналізаційним люком по голові.
    Успіхів!
  • Дата: 28.04.2012
  • Автор: Олег Замалдінов